11
nov

A sör, a preferenciarendezés és a jólét esete a KGB-n

A mai napon egy –  a tanszékkel ápolt jó viszonyának fenntartása érdekében neve elhallgatását kérő – mikro demonstrátor KGB-s élményeiről olvashattok. Figyelem: a cikk helyenként a nyugalom megzavarására alkalmas, korai reggeli előadások hangulatát idéző kifejezéseket tartalmaz.

Szerencsére a báli belépő ára nem haladta meg a fogyasztói rezervációs áramat, ezért úgy gondoltam, hogy a fennmaradó fogyasztói többletemet tovább hasznosítom a rendezvényen. A költségvetési korlátom engedett némi mozgásteret a tervezésre, a vodka-redbull és a sör áraránya pedig pont optimális volt, így az MRS-emet figyelembe véve a lehető legmagasabb hasznossági szintre érhettem el.

kocka.jpg

Beérkezve az épületbe egyből a találkoztam a kínálati oldal képviselőivel. Monopóliumukat figyelembe véve kicsit féltem a holtteher-veszteségtől, de szerencsére a tranzakció megvalósítása nem ütközött akadályba, elvégre mennyiségi korlátok sem voltak. Sajnos a legtöbb fogyasztó preferenciarendezése erősen hasonlított az enyémre, - és hiába próbáltam meggyőzni a kedves kislányt a pult mögött, hogy ez nekem nagyobb hasznosságot eredményez –, így a tranzakciós költségek kifejezetten magasak voltak. Rájöttem, hogy választanom kell: vagy diverzifikálom a portfoliót, vagy megpróbálok mennyiségi előnyöket elérni.

A koncertek során ért néhány externális hatás, amiket nem sikerült internalizálnom, de szerencsére az össztársadalmi jólét érdekében elsiklottam a plusz költségek felmerülésének problémáján. Ennek következtében az este vége felé pótlólagos forrásokat kellett bevonnom, hogy ki tudjam elégíteni felmerülő a finanszírozási igényemet.

Összességében anyagilag veszteségesen zárult az este, de a profitmaximalizálás feltételeihez képest előnyben részesítettem a nem pénzben kifejezhető előnyöket, és az utólagos fedezet és jólét számításaim alapján sikeresnek könyvelhető el az éjszaka.

Kiegészítő megjegyzés: az olvasók jólétének növelése érdekében szándékomban állt még néhány humorosnak minősíthető megjegyzés betűzése, azonban az erre fordítandó idő és energia-befektetést már hasznosabbnak láttam áttranszferálni tanulmányaimra.

by egy mikro demonstrátor

 a cikket helyette közreadta: Kövi



Hozzászólások:

süti beállítások módosítása